Thursday, March 17, 2011

::BABY @ 23 WEEKs::

Inilah saatnya menstimulasi janin dengan suara-suara dan suasana ceria. Nyalakan muzik dengan lagu-lagu yang mampu membuat tubuh Anda rileks. Seiring dengan bertambah baiknya perkembangan gerakan janin di dalam rahim, ia juga dapat merasakan gerakan tubuh Anda. Panjang tubuhnya sekarang sekitar 28cm dengan berat badan 450 gram.

Pembuluh darah di paru-parunya kini berkembang menyiapkan diri untuk digunakan bernafas. Telinganya juga berkembang ke arah yang lebih maju, yakni mendengar. Ia sudah bisa mendengar suara-suara yang berasal dari luar kandungan.

Meski lemak semakin bertumpuk di dalam tubuh bayi, kulitnya masih kendur sehingga tampak keriput. Ini kerana produksi sel kulit lebih banyak dibandingkan lemak. Ia memiliki kebiasaaan "berolahraga", menggerakkan otot jari-jari tangan dan kaki, lengan dan kaki secara teratur..
Tangan dan kaki bayi telah terbentuk dengan sempurna, jari juga terbentuk sempurna.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hohohoho, patut la BABY mama ni asyik kick & boxing je..setiap hari..:)..teruskan untuk bergerak ye anakku sayang..:)..mama suka..:)..
Mengenai berat BABY tu, kalau ikutkan maklumat disini mungkin anggaran je kan..sebab hari tu sy scan BABY masa tu BABY baru 20 minggu tapi berat dia 570 gram..ke BABY mama yang besar and berat ni??..:)..Mr.HUBBY suka la kalo BABY besar..:)..nak je anak dia kuar 4kg nanti..hehehe..
Pape pun sy tak kisah..yang penting my Lil Boy ni sihat walafiat..:)

* kenape pic ni baby 23w pun kepala still kat atas lagi..tapi My BABY kepala dah turun ke bawah..masa 20w lagi dah..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...