Monday, September 9, 2013

::DAISO : KEKEMASAN RUANG DAPUR::

Ini sambungan ceritera dari kisah Ajeeq berKidzooona, mommy pun mengambil kesempatan la ke Daiso..  kebetulan Daiso dengan Kidzooona ni pulak berjiran sebelah menyebelah.. hehehee.. alaaaa, kedai yang semua barangnya RM 5.00.. dapat la mommy berlegar-legar dalam Daiso tu dengan hati yang tenang.. kalau tidak, mana dengan Ajeeq duk berkeliaran sama dalam tu.. hehehehehe..

So dapat la mommy beli 3 barang yang sememangnya nak dibeli.. hehehehe.. cuma tak berjumpa dengan yang mommy berkenan je.. so bila dah ke Daiso ada yang berkenan terus la mommy beli.. balik-balik rumah terus mommy lakukan kerja-kerja yang berkaitan dengan barang yang mommy beli tu.. hehehehehe..


Cam yang diatas tu, mommy beli bekas ni memang RM 5.00 la.. untuk letak segala ubat-ubatan.. sebelum ni letak dalan fridge masukkan dalam tupperware je.. now bila letak dalam bekas ni, nampak la ok sikit kan.. heheheehe..


Then mommy beli kertas wallpaper untuk dindiang dapur memasak.. hehehe.. alaaaa, kertas alas yang dilekatkan dengan air je.. hehehehe.. senang je pun nak lekatkan tu.. boleh buat sendiri tanpa bantuan dari Mr.DADDY.. hehehehe.. baru la nampak cun lagi ruangan dapur mommy ni.. hehehehe.. tapi yang penting tetap nak yang kaler pink punya.. heheheehe..

sebelum
selepas
Nampak tak kemerah jambuan dekat situ.. hehehehehehe.. suka sangat dengan corak-corak yang macam ni mommy ni.. hehehehe..  comel je bila tengok dinding tu.. hehehehe.. cam budak sekolah pun ada corak camtu.. hehehehe.. tapi biar la, yang penting, mommy suka.. hehehehehe..

Kemudian benda ketiga yang mommy beli ialah bekas untuk diletakkan segala beg-beg plastik.. sebelum ni mommy sumbat je semua dalam laci.. memang nampak sangat pemalasnya.. sumbat je dalam laci.. memang berselerak dalam laci tu.. hehehehe..

tengok tu.. serabut..
Now dah ada bekas khas.. murah saja RM 5.00 jugak.. Taraaaaaa, nampak la kemas sikit.. hehehehe.. disamping tu, laci kabinet ni boleh la dikemas-kemas dan diletakkan benda lain.. tak la serabut sangat dengan beg plastik tu semua.. mommy gantungkan benda ni sebelah dengan rak pinggan mangkuk kegunaan harian.. biarlah berkawan deme tu.. hehehehe..

5 comments:

  1. dah banyak kali nak ke daiso belum berkesempatan..ssh sikit bila bw budak kecikk..diaorg lagi sibuk nak memilih brg..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha a.. kalo nk ke daiso ni kna pegi sorang2.. bru puas.. x payah nk ckp byk.. hehehehe.. kalo nk kena tgk anak sama, dia jd x feel.. hehehehe..

      Delete
  2. hihi plastik byk2 tu kan, kita lipat2 taw.. jd 3 segi kecik2. pastu simpan dlm laci susun ikut saiz.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke dear?? kiter x rajin lg nak melipat 1 persatu.. hehehehe.. insyaallah t dh bosan mengadap benda ni, kang takut kiter pun ter rajin cam awak nk melipat2 plastik tu.. heheheehe..

      Delete
    2. okeh special utk awak.. http://saghah.blogspot.com/2013/09/cara-cara-melipat-plastik.html
      hehe

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...