Friday, September 6, 2013

::Mr.DIY : BEKAS MINYAK::

Alhamdulillah dapat menaip entry baru lagi untuk diary mommy ni.. nak cerita pasal bekas minyak je pun.. hehehee.. minyak ape?? alaaa, minyak untuk masak la.. sebab mommy kan also wanita yang melakukan kerja-kerja masak memasak ni.. heheheehe.. takkan minyak motor atau minyak kereta pulak.. hehehe.. yang bab tu memang tak ambil port langsung.. huhuhuhu..

Hari Selasa lepas, tima rehat bersama-sama dengan officemate yang lain, rajin sangat kami ke Mr.DIY.. nak cari benda-benda yang boleh dibeli.. hehehehe.. so hasil daripada ke Mr.DIY tu, dapat la beberapa barang yang mommy beli.. so bila dah beli, balik dari pejabat, mula la buat kerja-kerja yang berkaitan..


Mommy beli alas ni.. sebab yang lama tu nak basuh, dapat la bertukar ganti.. nanti kalau tertumpah atau kotor, senang la untuk berganti-ganti.. heheheehe.. walaupun bukan musim raya, mommy tetap akan melakukan kerja-kerja penggantian alas ni.. takkan nak tunggu setahun sekali baru nak basuh kan.. heheheehe..


Then barang kedua yang dibeli iailah bekas minyak yang bunga-bunga warna biru tu.. yang bekas plain tu dah lama beli, lam minggu lepas.. nak letak jugak minyak ke dalam bekas yang ala-ala Masterchef tu.. hehehe.. itu untuk minyak kelapa sawit, dan yang kecik sikit bunga biru tu untuk minyak jagung.. so senang nak bezakan, nanti kalau beli sama dua-dua plain, kang confius pulak minyak yang mana satu.. hehehehe.. dah satu kerja lagi nak melabel.. hehehehe..


So kat situ la tempatnya.. dalam bekas warna pink tu.. mommy susunkan barang-barang yang selalu digunakan untuk sesi masak memasak.. ada minyak masak, minyak jagung, kicap, cuka dan air ikan.. benda yang selalu sangat mommy guna..


So untuk menampakkan lagi tempat bekas pink tu diletakkan.. mommy letak atas drawer tetingkat tu je.. buat masa sekarang di rumah sewa, mommy pakai itu je.. Insyaallah dah masuk rumah sendiri baru ada kitchen kabinet.. hehehee.. harap-harap camtu la.. hehehehehe.. Amin.. drawer ni mommy letak sebelah dengan dapur, senang nak ambil bila nak masak..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...