Thursday, October 9, 2014

:: BERCUTI KE SABAH Part I::

Alhamdulillah, kejadian minggu lepas.. trip percutian a.k.a honeymoon ke Sabah akhirnya berjalan dengan lancar.. huuhuhuhu.. setelag penantian hampir 11 bulan.. dah dekat 1 tahun.. huhuhuhu.. apa-apa pun bersyukur akhirnya semuanya berjalan dengan lancar.. Kami sekeluarga selamat pergi dan balik.. Itu lah yang diharapkan pun.. so percutian bermula 28 Oktober 2014. kami pergi sekejap je pun.. Percutian selama 3 hari 2 malam ke Kota Kinabalu..

So 28 Oktober percutian bermula seawal jam 3.00 pagi dah bangun mandi-mandi, siap-siap sebab flight pukul 7.50 pagi.. kami pulak sehari sebelum tu dah bertolak ke Klang, rumah nenek Mr.HUBBY.. so kami stay disitu dan gerak ke KLIA 2 pun dari rumah nenek la.. kalau dari Ipoh ni jauh sangat.. huhuhuhu.. Selesai siap-siap, pukul 4.30 dah bergerak ke KLIA 2 dengan dihantar oleh bapa saudara Mr.HUBBY iaitu Cik Li.. TQ Cik Li sudi menghantar kami seawal pagi tu.. hehehehee.. Ajeeq pulak tukar baju je, kesian pulak nak mandikan budak kecik tu jam 3 pagi.. huhuhuhuhu..

Sampai KLIA 2, terus check in drop laggage dulu.. itu yang penting.. hehehehe.. pagi-pagi buta tu pun ramainya laaaa orang beratur untuk check in lagagge.. beratur panjang jugak.. selesai drop laggage, baru kami makan.. sarapan diawal pagi.. hehehehehe.. selesai makan, teruskan berjalan ke balai pelepasan, check keselamatan, then barjalan jauh ikut gate yang ditetapkan.. huhuhuhu.. Jauh berjalan mommy, sebab gate kami J11 adalah antara yang terhujung.. huhuhuhu.. sabor je la ye mommy.. jalan la slow-slow tergedek.. hehehehehe..

ada budak teruja naik kapal terbang.. terujaaaaa..

Ajeeq tidur je, maklum la kena bangun awal..

Ini lah pengalaman pertama kami 3 beranak naik kapal terbang.. maklum la sebelum ni tak pernah naik, tapi disebabkan masa boarding ni mommy mengandungkan AdikBaby 29w, so mommy kena dapatkan surat daripada doktor sebelum dibenarkan menaiki kapal terbang.. so kami 7.50pg kami boarding, sampai KK pukul 10.30pg.. Alhamdulillah cuaca pun OK flight tak de nak delay, then penerbangan pun smooth je.. Akhirnya dapat jugak menjejakkan kaki ke bumi Sabah.. Yeaayyyy, mari kita start our vacation..

So hari pertama di KK kami terus ke hotel untuk check in.. Mandi-mandi, rehat-rehat kejap, then baru keluar balik berjenjalan ke Tanjung Aru.. nak tengok pantai, menikmati sunset.. hehehehe..

Then kami terus mencari kedai makan.. niat dihati nak makan seafood.. menikmati kesedapan seafood di sini.. orang cakap murah pun murah..

kailan ikan masin
sotong goreng tepung
jenahak sweet sour
udang masak manis
Tapi memang murah giler la seafood di sini.. Total untuk semua lauk-lauk dicampur dengan nasi dengan air baru RM90.00.. macam tak percaya je bila akak kedai tu kira.. huhuhuhu.. murah sesangat..

Selesai berdinner, jenjalan ronda-ronda kejap, then terus balik bilik hotel.. kami mau rehat-rehat sebab esok ada agenda besar.. hehehehe.. kena bangun awal, menikmati sepenuhnya masa-masa yang seciput kami di bumi Sabah ni.. hehehehehe..

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...