Tuesday, October 14, 2014

::AdikBaby 32w, ALHAMDULILLAH::

Alhamdulillah dan selamat pagi.. mulakan pagi dengan senyuman.. mommy dah siap bersarapan pagi ni.. lontong, teh o ais, kuih apam 1.. nyummmmiii.. sedapnyaaaaa.. Alhamdulillah kenyang perut ni.. AdikBaby pun kemain lagi ligat dalam perut mommy ni.. Entry kali ni tentang kandungan mommy yang dah masuk 32w ataupun 8 bulan.. Alhamdulillah AdikBaby membesar dengan sempurna, tanpa ada apa-apa masalah.. Syukur Alhamdulillah.. Walaupun sepanjang pregnant ni dah 2x minum air gula, tapi Alhamdulillah segala-galanya OK.. HB pun masih lagi OK walaupun diatas pagar.. hehehehe..

Cuma lately ni perasaan mommy bercampur baur.. Tak tau nak diceritakan macam mane.. fikirkan sakit nak bersalin nanti.. huhuhuhu.. nak tak nak mommy kena tempuh.. dulu masa lahirkan Abang, tak tau dan tak pernah rasa lagi sakit bersalin tu camane, so redha je la.. kali ni dah tau, rasa nerves tu makin kuat.. otak pun ligat fikir macam-macam.. sebab dah tau camane situasi saat-sat nak bersalin tu..

Kali ni mommy try untuk bersalin normal, doctor pun cakap tak de masalah untuk bersalin normal, lega mommy fikirkan.. tapi masih ada risau kalau terpaksa dibedah lagi.. seksa pembedahan tu masih terasaa.. moga-moga Allah permudahkan semuanya, jangan la mommy dibedah lagi, tak sanggup dah.. nak jaga pun susah.. mungkin bagi setengah orang tak sakit masa dibedah, senang nak dijaga luka.. tapi bukan pada mommy.. 

Sekarang ni setiap malam, mesti mommy mesti cakap dekat Mr.DADDY, yang mommy takut la bersalin nanti.. entah kenape.. ayat itu je yang selalu terkeluar dari mulut mommy sekarang.. so daddy akan pujuk mommy, nasihat mommy, belai-belai mommy untuk menghilangkan rasa gundah ni.. dalam masa yang sama still excited dan tak sabar nak tunggu AdikBaby keluar, tapi gundah dalam hati mommy ni hanya ALLAH je yang tau..

Moga ALLAH permudahkan semuanyaaa.. Aminnnn

Dan bila dah masuk 8 bulan, mommy dan Mr.DADDY masih lagi mencari-cari nama yang sesuai dan terbaik untuk AdikBaby.. kami dah ada senarai-senarai, cuma kena bersetuju untuk dibuat pemilihan bersama.. kalau boleh mommy memang nak nama yang sedap dipanggil dan maksud yang baik.. dan yang penting mesti la huruf depannya sama dengan nama Abang.. cuma tukar Muhammad tu dengan Nur.. Muhammad Zamir Hazeeq nama Abang, so AdikBaby pun mommy nak Nur Z......... H.......... 

Moga ALLAH permudahkan semuanyaaaa.. Aminnnnn..


Sekarang mommy tengah layan novel cerita ni.. sebelum ni dah layan di tivi.. mommy sangat-sangat suka dan tertarik dengan nama panggilan Una.. chomellll nya la haaiiii..:)..

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...