Thursday, July 4, 2013

::MAKANAN TERBAEK DI PERLIS::

Salam pagi Khamis.. hari ni dekat pejabat mommy ada audit.. mau check ape yang patut di check.. hehehehe.. so, pagi ni memang kalut sikit.. nak keluar breakfast pun tak sempat, kirimkan dengan officemate yang lain.. so dalam kekalutan ni, nak jugak mengupdate entry baru.. hehehee.. yang penting nak upload gambarnyer tu.. hehehehe..

Hari tu masa balik kampung, sempat la bawa mak, kakak dan adik-adik makan-makan di Kuala Perlis.. bukan selalu pun nak belanja mak dan family yang lain.. cuma ada kekurangan ahli family la.. adik mommy yang no 2 tak de, dengan yang no 3.. so tak pe la, kami makan kami je la ea.. hehehehe.. makan sampai sendat, padat dan ketat perut memasing.. last-last dah memang tak boleh masuk sangat dah, sotong goreng tepung dan udang goreng tepung terpaksa dibungkus bawa balik.. hehehehehee..

Tapi sebelum tu, mommy mengada-ngada nak makan pulut ayam di Wang Kelian dan koew teow sup siam di Padang Besar.. while Mr.DADDY layankan je ape yang mommy nak makan.. bagus betul dapat suami yang memahami tekak isteri ni.. huhuhuhuu.. sayang Mr.DADDY ketat-ketat..

koew teow sup siam Padang Besar
pulut ayam Wang Kelian
Pulut ayam tu ramai officemate mommy yang tak tau dan tak pernah makan.. ni adalah sejenis makan di Thailand ye.. memandangkan Pn. Bonda mommy berasal dari sana, so, ini adalah makan mommy sejak dari kecil lagi.. memang sedap.. pulut + ayam goreng berempah + bawang goreng.. memang sedap dan terbaekkk.. pulut ayam tu mommy beli ni di Wang Kelian, tapi sebelah Thailand ye.. kena masuk melepasi border Malaysia Thailand.. tapi di Wang Kelian, memang kita dibenarkan masuk untuk membeli barang-barang yang dijual di sempadan sebelah Thailand.. so sesape yang sampai Perlis, wajib untuk pergi Wang Kelian jugak ok..:)..

So berbalik kepada entry makan-makan di Kuala Perlis.. jom layan gambar..











Pn. Bonda cakap mommy kalau balik Perlis, tak de benda lain nak makan, sama je ini menunya.. hehehe.. especially koew teow sup siam dengan pulut ayam.. wajib dimakan kalau balik sana.. maklum la selama ni membesar dengan makanan-makanan tu, so bila dan berhijrah ke Ipoh, makanan tersebut tak de kat sini, so bila dah balik, mesti la mencari-cari..

1 comment:

  1. kak pah,lina dok carik gak kotiau sup sedap kat padang.kedai mana ek?ce gtau.hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...