Sunday, June 17, 2012

::MAJLIS AQIQAH Lil HAZEEQ::

Alhamdulillah, bersyukur kepada Ilahi..semuanya berjalan dengan lancar..seperti ape yang kami telah rancangkan sebelum ni..huhuuhu..perancangan yang dibuat dalam jangkamasa yang pendek..semuanya dirancangkan semasa mommy berkursus tempoh hari..dan dengan kebetulan Mr.DADDY pun bercuti, so kami ambil kesempatan ini untuk terus buat majlis aqiqah untuk Lil Hazeeq..:)..

Sabtu, 16 Jun 2012..itu lah tarikhnya..majlis yang dibuat pun dalam keadaan sederhana, mengikut bajet dan kemampuan mommy dan Mr.DADDY..walaupun kecil, tapi semuanya selamat, sebab niat yang betul nak adakan majlis aqiqah buat anakanda terchenta..buat tunggangan anakanda Ajeeq di padang mahsyar kelak..:)..majlis diadakan di rumah Pn. Bonda..tetamu yang hadir pun adalah sanak saudara dan kenalan terdekat disamping jiran-jiran..:)..

Majlis dimulakan dengan bacaan doa selamat..:)..then terus kepada agenda makan tengahari..antara menu yang disediakan adalah nasi putih + kurma kambing + kari ikan + ayam goreng + ulam ulaman + sambal belacan + bubur kacang hijau + buah tembikai + pisang..disamping desert yang disumbangkan oleh jiran tetangga..:)..lauk daging kambing tu sure la wajib kan, sebab ni kenduri aqiqah..:)..

Ramai tetamu yang hadir, alhamdulillah semua tetamu yang dipanggil semuanya datang..:)..especially tetamu dari Satun, Thailand..sanak saudara sebelah Pn. Bonda..then Pn. Ibu pun datang dengan Abg Chik dan Adik Azim..then Ajeeq pun turut dapat duit raya..:)..banyak jugak yang Ajeeq dapat, walaupun majlis kecil kecilan je..:)..RM 4++.00..Alhamdulillah, mommy akan masukkan dalam simpanan Tabung Haji Ajeeq punya..

Dan bila majlis dah selesai, yang letihnya adalah mommy dan Mr.DADDY..kali ni kamilah tuan rumah..sebab majlis anak sendiri..:)..huhuhu, memang penat, ini baru majlis aqiqah, belum majlis kawen anak nanti..hehehe..sure mommy orang yang paling sibuk..huhuhuhu..tapi Alhamdulillah adik beradik banyak yang membantu, meringankan beban mommy dan Mr.DADDY..Syukur Alhamdulillah semuanya berjalan lancar..:)..Aminnnn..

gambar di pagi hari

mommy dan ajeeq
Pn. Bonda
orang kuat majlis a.k.a Mr.DADDY

boy of the day












with my besfren




Banyak gambar yang tak sempat nak diambil memandangkan mommy tak menang tangan nak melayan tetamu..huhuhu..begitu juga dengan Mr.DADDY..masa tetamu tak ramai lagi, boleh la ambil gambar, tapi bila tetamu dah makin lama, makin ramai, memang tak cukup tangan la mommy..huhuhu..so banyak moment indah yang terlepas..sayangggggnyaaaaa.. dan paling menyesal tak ambil gambar dengan kakak-kakak kesayangan daripada RKK Arau, Kak Da, Kak Linz, Kak Jue dan Kak Ta..

Untuk semua tetamu yang hadir memeriahkan majlis aqiqah Ajeeq, terima kasih daripada kami suami isteri..:)..kami suami isteri menghargai kedatangan anda semua..:)..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...