Wednesday, July 25, 2012

::MENU BERBUKA SEMALAM::

Alhamdulillah hari ni dah hari yang ke 5 semua umat Islam menyambut bulan Ramadhan yang mulia ini..dan walaupun dengan badan yang tak sihat, mommy tetap gagahkan diri untuk berpuasa..target nak puasa penuh tahun ni..rasa rugi sangat sebab tahun lepas mommy langsung tak berpeluang nak berpuasa..

Dan hari ni keadaan di office sekarang ni adalah sangat la lemau..rasa cam nak tidur je..hmmm..pagi tadi seawal pukul 3.30 pagi terpaksa bawa Lil Hazeeq ke hospital..sebabnya Ajeeq batuk teruk sangat.. sampai mengalir airmata dan sampai Ajeeq tak boleh tidur..terus Mr.DADDY buat keputusan bawa anak ke hospital ambil ubat..bila dah settle semua, terus singgah kedai untuk bersahur then suapkan Ajeeq makan ubat terus..then lepas tu bila Ajeeq sambung tidur, diam dan lena je tidurnya..Alhamdulillah..

Hmmm, banyak pulak yang dibebelkan ye..padahal nak update tentang menu kami berbuka semalam..hehehee..1st time mommy try masak puding karamel untuk berbuka..sebabnya Mr.HUBBY dan order menu ni untuk berbuka.. so sebagai isteri yang mithali, memang kena tunaikan la permintaan suami tu..kalau boleh ape yang Mr.HUBBY nak makan, mommy akan try juga buat..mommy akan cari jugak resepi..heheehe..tapi kalau Mr.HUBBY cakap nak makan Burger Big Mac Mc. Donald memang kena beli la..takkan nak try jugak buat kan..heheehehe..

So menu kami adalah simpel-simpel je..menu asing-asing sebab Mr.DADDY nak makan nasi tomato while mommy pulak nak bihun sup tulang..so menu kami nasi tomato+bihun sup tulang+buah melaka+popia basah+murtabak+puding karamel+ agar-agar sirap with nata di coco+sirap cincau..nyummmeeeeeeehhhh..

waaa meriahnya..padahal makannya 2 orang je..huhuhu
nasi tomato
bihun sup tulang
popia basah + buah melaka
murtabak daging
agar-agar sirap with nata de coco
inilah puding karamel yang mommy buat..nyummmi..
 * nanti nak try masak nasi tomato + ayam masak merah..:)..untuk menu berbuka..tapi tak tau la ramadhan yang ke berapa ye..hihihihi..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...