Tuesday, April 28, 2015

..::RAK BARU, OYEAHHHH::..

Assalamualaikum.. tentang dapur lagi ye..:).. hehehehe.. bukan ape, saja suka-suka nak share tentang dapur ni..:).. walaupun tak gah dengan kitchen kabinet, kekemasan dan kecantikan harus diutamakan ye.. tapi kitchen kabinet tu tetap menjadi idaman kalbu jugak.. so kali ni nak share tentang rak-rak tempat untuk memasak mommy.. rak ni tak beli pun, mak mertua yang bagi.. masa mula-mula kahwen dulu.. rak ni la antara barang-barang awal yang ada dalam rumah ni masa mommy start duduk rumah lepas kahwen.. ohh cerita lama ye.. hehehehe..


Taraaaaa, digantikan dengan rak yang ini.. hehehehehe.. sajaaaaa nak tukar-tukar.. suka yang cantek-cantek.. rak ni mommy beli dekat kedai bunga area Jalan Kuala Kangsar, Ipoh.. apa nama kedai yee, dah lupaaaa.. huhuhuhu.. harga?? murah je.. RM21.00..


Rak ni 2 tingkat je.. berbeza dengan rak lama mommy 3 tingkat.. tapi walaupun 2 tingkat, cukup untuk meletakkan semua barang-barang mommy ni..:)..



Bahagian atas mommy letakkan balang-balang kaca ni.. corak yang sama dengan rak.. dalam balang ni ada garam, kunyit dan asam jawa.. benda wajib nak masak memasak..


Tingkat bawah mommy letakkan balance barang-barang yang sedia ada..:).. bekas bawang merah, bekas bawang putih, asam keping, belacan dan segala rempah ratus.. yang dalam balang-balang cerah tu sume rempah ratus je.. :).. ok, itu sajaaa nak update..:).. tadaaaaaa..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...