Tuesday, March 5, 2013

::BERMULANYA PERSIAPAN RAYA::

Assalamualaikum dan salam pagi selasa.. hari ni semuanya under control.. semuanya masih lagi dalam kawalan dan senyuman.. hehehehe..cuma entry kali ni tentang persiapan raya untuk tahun ni.. hehehehe.. jangan tak percaya yang mommy dah buat persiapan awal bagi lebaran tahun ni.. yang mana yang patut dibeli dulu dah dibeli.. simpan dan hati pun senang.. lepas ni dah tak perlu nak fikir-fikir dah..

mungkin bagi sesetengah orang beranggapan yang terlalu awal untuk buat persiapan raya mulai sekarang.. 4 bulan dari sekarang.. tapi tak awal bagi mommy, sebab mommy punya perancangan mommy yang sendiri.. bila dibeli sedikit demi sedikit, pengeluaran duit tu tak terasa sangat.. ye la, mommy dan Mr.HUBBY hidup dalam gaji yang sederhana, so berbelanja mengikut gaji kami je la.. kalau nanti dah tinggal 2 minggu nak raya, semuanya nak dibeli masa tu, memang kopak la..

So mommy start berbelanja untuk raya mulai gaji bulan lepas lagi.. hehehehe.. tak de la awal sangat kan.. start dari Pn. Ibu gitau yang tema keluarga kami tahun ni adalah warna kelabu, so pencarian mommy bermula dari saat itu.. hehehe.. Pn.Ibu pun dah hantar kain dekat tailor untuk dijahit.. nanti kalau lambat-lambat tailor cakap dah penuh tempahan la, tak sempat la nak jahit semuanya.. hantar awal-awal ni senang..

Bagi mommy pulak, macam yang mommy cakap tadi, beli sikit-sikit.. memang tak terasa sangat duit keluar.. gaji bulan lepas mommy beli kain ela kosong untuk baju melayu Mr.HUBBY dan Ajeeq.. then gaji bulan ni dah siap beli baju mengikut keinginan dan hati mommy.. sukaaaaaa..:).. rasa cam tak sabar nak tunggu raya nak pakai.. kebetulan terjumpa warna yang sememangnya sedondon dengan kain Mr.HUBBY dan Ajeeq, terus mommy beli.. tambahan cantek pulak tu.. menepati selera mommy..

So perancangan ke depan, untuk gaji bulan depan mommy nak hantar kain ela baju melayu Mr.HUBBY dan Ajeeq dekat tailor.. then lepas tu kena beli baju kasual pulak untuk Mr.HUBBY dan Ajeeq.. sekurang-kurangnya Ajeeq tu lagi 2 or 3 pasang baju kasual nak kena beli.. then dari segi kelengkapan kasut mommy, handbeg mommy lagi.. so, memang mommy kena pandai bahagi-bahagi perbelanjaan raya mengikut bulan.. bila dah dekat-dekat dengan raya, dah sibuk nak membeli kuih raya pulak.. itu belum dikira campur masuk minyak dan tol nak balik kampung lagi tu.. huhuhuhuhu.. so, perbelanjaan tu terancang dan terkawal.. hehehehe..

kain ela kosong untuk Mr.HUBBY dan Ajeeq..
ini manik-manik dari baju mommy..
Semoga lepas ni ALLAH S.W.T murahkan lagi rezeki kami suami isteri.. Aminnnnn..

3 comments:

  1. mood raya sudah marriiii... syioookkk...!!
    nampaknye kami pun kena susun strategy nak buat persiapan ni :D

    ReplyDelete
  2. saya pun tgh start nak buat persiapan raya. excited! haha

    ReplyDelete
  3. Thn depan mmg kena planning awal2..thn ni a bit kelam kabut..huhu...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...