Wednesday, January 9, 2013

::AJEEQ DAH 1 TAHUN 6 BULAN::

Alhamdulillah 1 Jan yang lepas, hero mommy dah cukup 1 tahun 6 bulan.. Syukur sangat-sangat yang Ajeeq membesar dengan sempurna.. selari dengan usia Ajeeq.. mommy pun happy sangat-sangat tengok anak membesar depan mata mommy.. jatuh bangun Ajeeq semua mommy nampak..

Now dikala usia 1 tahun 6 bulan, Ajeeq dah boleh berlari dah dah boleh bercakap.. bukan la cakap terus macam kita yang dah besar ni.. tapi Ajeeq dah boleh cakap perkataan-perkataan yang bermakna..:).. happy sangat mommy dengar Ajeeq dah bercakap ni..

Then 2 dan 3 hari ni Ajeeq demam.. demam sebab nak pandai bercakap lagi..:).. Ajeeq dah pandai cakap dari yang sebelum-sebelum ni.. memang mommy nampak perubahannya.. Syukur Alhamdulillah..

So Isnin yang lepas mommy dan Mr.DADDY bawa Ajeeq jumpa doc untuk appoiment dikala Ajeeq 1 tahun 6 bulan.. sepatutnya Ajeeq dah kena cucuk, tapi memandangkan Ajeeq demam, so doc postpone cucuk Ajeeq tu..:).. tapi doc tetap wat test untuk Ajeeq untuk mengetahui tahap perkembangan dan tumbesaran anak mommy ni..

sementara nak jumpa doc
carta untuk berat
carta panjang.. anak mommy semakin tinggi
ni pulak BMI Ajeeq
Then bila nama Ajeeq dipanggil, mommy dengan Ajeeq masuk dalam untuk jumpa doc.. doc tanyakan maklumat-maklumat berkenaan Ajeeq sekarang.. mommy cakap yang Ajeeq dah makan normal diet, iaitu makanan keluarga.. ape yang mommy dan Mr.DADDY makan, itu la yang Ajeeq makan.. then Ajeeq masih lagi menyusu badan dengan mommy walaupun dah besar anak mommy tu..:).. Insyaallah mommy akan teruskan sampai Ajeeq berumur 2 tahun 6 bulan.. lagi 1 tahun la tempoh Ajeeq nak menyusu dengan mommy..:)..

Then yang paling menarik hati mommy untuk check up kali ni doc buat test untuk Autisme.. nak tengok samada Ajeeq mommy normal.. doc cakap Autisme ni kadang-kadang ada budak nampak normal tapi sebenarnya dia duduk dalam dunianya sendiri..:).. then mommy pun jawab soalan-soalan tu mengikut kepada perkembangan Ajeeq sekarang.. mommy kena jujur.. tak boleh nak tipu-tipu jawab soalan tu.. sebab ianya melibatkan anak kesayangan mommy.. sekiranya ada yang tak kena, boleh diubati dari awal kan.. dan Alhamdulillah sangat resultnya Ajeeq normal.. Syukurnya.. Ajeeq memang membesar dengan sihat dan perkembangan Ajeeq normal.. Terima Kasih Ya ALLAH..


ni resultnya..:)..
Then doc bagi pen untuk Ajeeq beserta dengan kertas, nak tengok ape yang Ajeeq nak buat.. ape lagiii, Ajeeq pun menconteng la.. Ajeeq cakap " mommy, tu ih ".. hhehehe.. anak mommy cakap pelat... doc pun senyum je.. dah tu tak cukup dengan kertas yang doc bagi, buku biru ni pun Ajeeq conteng sekali.. hehehe.. aiyooo sape buat?? sambil tunjuk-tunjuk tangan kat mommy pulak.. padahal Ajeeq yang buat.. haaihhh la anak..:)..

tengok la hasil contengan Ajeeq
To Ajeeq,

Ajeeq mommy dah nak masuk 2 tahun dah.. so mommy doakan yang Ajeeq akan membesar bagaikan juara.. mommy dan Mr.DADDY sayangkan kamu anak..:)..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...